суббота, 1 февраля 2020 г.

Урок математики 2 клас



                                         Токмацька  загальноосвітня школа I-II ступенів 
                                                         імені Віри Назарівни Нерез 

              






                         Урок математики. 2 клас.   
 Тема: Коло, круг та їх елементи. Центр кола, радіус, діаметр. Побудова кола.




                                                                                                     учитель :
                                                                                                                         Лобанова Т.Ю.
























Тема . Коло, круг та їх елементи. Центр кола (круга),радіус, діаметр. Побудова кола.
Мета: формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд»; сприяти розумінню школярами понять «коло», «круг», «центр», «радіус» ,”діаметр” ; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі , порівнювати вирази та числа, обчислювати вирази з дужками і без дужок; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласни-  ків; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використа- нням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: розширити знання учнів про зоопарк; виховувати інтерес до людей, що працюють в зоопарку.
Тип уроку: вивчення нової теми.
Основні терміни і поняття: коло, круг, центр, радіус,діаметр.
Міжпредметні зв'язки: Я досліджую світ та технології.
Обладнання: картки із завданнями; геометричні фігури, циркуль, пла-ншет, шаблони кола  ( 3 кола різного радіуса ), клей, папір.
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.        Організація класу
Пролунав шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок!
Будемо гарно працювати,
Щоб почути у кінці,
Що у нашому другому класі
Діти просто молодці!
2.        Актуалізація опорних знань
Діти, сьогодні до нас завітав незвичайний гість .Це слон на імя Піт. Потрапив він до нас з далекої країни – Індії. Піт запрошує нас ….  А куди дізнаємося розв’язавши вирази.
1)              Усні обчислення. Вправа Оплески.


                 9+40                  59-31         61-23

72+15                7+7            36 -19              48+36

Діти за правильну відповідь отримують картки з буквами
з
о
о
п
а
Р
к
Складаємо слово. A допоможуть нам в цьому 6 цеглинок. Які викладені у певній послідовності. Кожна літера відповідає певному кольору. Отже, ми йдемо у зоопарк.
2)              Каліграфічна хвилинка
         Діти, а скільки років живуть слони? (60-70 років). А нашому гостю 25 років. Охарактеризуйте це число (двоцифрове, сусіди 24 і 26, розрядні доданки 20 і 5, в числі 2дес. 5 од.)
Запишемо це число у каліграфічній хвилинці
25  25  25  25  25  25 
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.     Повідомлення теми та мети уроку
      Молодці отже, всі йдемо в зоопарк. А чи знаєте хто живе в зоопарку? (Тварини:звірі, птахи, плазуни, комахи)
     Нас зустрічає перший мешканець зоопарку – жираф.
 Жирафи – дуже цікаві та кумедні тварини, але ми дуже мало про них знаємо. Як виявилося, у жирафа не тільки довга шия. Незвичайною довгою відрізняються хвіст і язик ссавця. Довжина хвоста жирафа у деяких особин досягає 2 м 50см. Язик унікальний, оскільки він має чорний колір, а його довжина близько 50 сантиметрів. Не дивлячись на дуже довгу шию, жираф не може дістати до землі, тому що б, наприклад, попити води або пощипати травичку йому доводиться ставати на коліна або широко розставляти ноги. Велику частину часу, а саме близько 20 годин на день, жираф відводить на прийом їжі. На сон йде максимум 1 година, так само він любить подрімати близько 5 хвилин, щоб відновити сили, і робить це  він стоячи.    
Завдання від страуса.
Картка з завданням. Геометричні фігури
 




-         В які дві групи можна об’єднати ці фігури?
                      


-         Як одним словом назвати всі фігури? (многокутники)
-         До якої з двох груп належить ці геометричні фігури?
   круг   коло
(Ці фігури не належать ні одної групи)
-          Поясніть, чому ми не можемо віднести їх до многокутників? (Тому що у них нема кутів)
-          Робота з планшетом ( діти відтворюють  коло за допомогою резинки). Після чого учні дають визначення поняттю коло. Потім на планшеті де вже є коло, діти відтворюють круг, вкладаючи в середину кола шаблон .  Даємо визначення поняттю круг.
-         Вправа Незакінчене речення….
Геометричні фігури- коло, круг можна знайти будь-де у повсякденному
житті.
       То ж почнемо. Я промовляю початок речення а ви продовжуєте.
Форму кола мають такі предмети……( кермо, ободок, бублик… ).  Форму
круга мають такі предмети… ( тарілка, годинник, млинець, сонце… ).
-         Отже, сьогодні ми на уроці будемо вивчати ці фігури та вчитися їх креслити.
2.     Вивчення нового матеріалу   
1)   Знайомство з циркулем
Циркуль
-         Для того, щоб накреслити многокутник нам потрібна лінійка та олівець. Скажіть, що потрібно для того, щоб накреслити коло? (Потрібен циркуль)

-         Пропоную його розглянути. На кінці однієї ніжки – голочка, тому треба бути обережним. Ми ставимо її на папір. Щоб циркуль міцно тримався. На кінці другої ніжки – олівець, за допомогою якого креслять коло, обертаючи цю ніжку навколо ніжки з голочкою.

  2)  Фізкульхвилинка.
       

  3)   Практична робота. Знайомство з елементами кола, круга
                Коло
Будемо вправлятись креслити коло.  Розхиліть ніжки циркуля на ширину 3см. Виміряйте за допомогою лінійки. Поставте циркуль в зоши-ті на голочку. Накресліть коло обертаючи ніжку з олівцем навколо і торкаючись паперу. Але голочка лишила на зошиті  отвір. Дуже добре. Візьміть олівець і поставте точку на місці отвору. Вийшло коло з точкою посередині. Незвичайну точку позначте буквою О. Цю точку називають центром кола.
Центр кола
-         Учні знову повертаються до планшетів де визначають центр і кріплять один кінець резинки, а інший кінець в будь-якій точці ко-ла. Що ж ми з вами утворили? ( відрізок).
     Тепер давайте те саме зробимо в зошиті.  виберемо будь-яку точку на колі. І позначимо її буквою А.  За допомогою лінійки і олівця з’єднуємо точку А і О. утворився відрізок. Такий відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі називається радіусом кола.
Радіус
                                                                  

      А зараз візьміть лінійку та  виміряйте відрізок АО
АО=3см.
     А зараз накреслимо  коло з діаметром. Але спочатку повернемось до наших планшетів. Закріплюємо один кінець резинки в будь-якій точці кола і через центр прокладаємо відрізок та закріплюємо резинку. Те саме робимо в зошиті. Ставимо будь-де точку на колі і  за допомогою лінійки креслимо відрізок через центр кола.
                        Круг
    Без початку, без кінця,
    Без кутів фігура ця.
    Сонечко їй вірний друг,
     А зовуть її всі – круг .
Складемо із кругів сніговичка. (шаблони заздалегідь заготовлені)
Висновок.  Які елементи кола ми запам’ятали? (Центр, радіус,діаметр). Чим креслять коло? (Циркулем)
  4)   Фізкультхвилинка
3.   Узагальнення й систематизація знань
1)          Творча робота над задачею
Ми гуляємо далі по зоопарку і зустрічаємо
У савані проживає,                          
Чорно-білі смужки має.
 І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (Зебра)
Зебри мешкають в саванах Африки. Зебри — не надто великі тварини. Довжина їх максимум досягає 2м50 см, а висота — 1м50см. Однак, вони досить швидкі, 80 км / год — це чимала швидкість. Зебри ніколи не залишаються без нагляду. Бажаючи відпочити і подрімати, вони залишають кого-небудь «за старшого», що б той зміг попередити цілий табун про насування небезпеки.... Кожна особина має свій унікальний візерунок? Більше, точно такого ж, не існує. «Смугастість» рятує тварин від мух цеце. Таке забарвлення не сприймається зором комах і вони думають, що це просто смужки миготять в різні боки....
Скласти задачу за короткою умовою. Чим живляться зебри?
Трава – 32кг
Кора -? на 6кг більше, ніж трави
Листя чагарнику - ? стільки, скільки трави і кори разом.
Яка це задача проста чи складена?
Що відомо?
Що потрібно знайти?
Зможемо зразу знайти скільки листя чагарнику потрібно зебрі в день?
Чому?
Що відомо про кору?
Як знайти кількість кори?
32+6=38(кг) – кора
Як дізнатися скільки потрібно листя чагарнику?
1)    38+32=70(кг) – листя чагарнику
Відповідь: 70кг
2)   Обчислення виразів (індивідуальна робота з подальшою перевіркою вчителем).Підручник с.69 завд.412
    Наступна тварина –це панда.
       У панд є й інша назва – «бамбуковий ведмідь».  За 1 день панда може з’їсти 30 кг бамбука.. Панди живуть у гірських місцях Китаю і Тибету.  Панда є вимираючим видом тварин, тому занесені до Червоної Книги. У панд дуже гарний нюх. Навіть уночі, вони можуть знайти найкращі бамбукові стебла.  У панди на передніх лапах по 6 пальців.
Завдання «Вищий пілотаж»
Нагадуємо правило. Якщо у виразі є дужки, спочатку рахуємо спочатку в дужках.
І варіант                                         II варіант             
96 - (34 + 18) =                             (64 - 18) + 9 =
(83 - 75) + 48 =                              22 + (74 - 50) =
11+ (92-60)=                                 (9+ 25)-18 =
(8+ 43)-22=                                    17+ (47-25) =
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

      1.  Рефлексія (з використанням прийому «Незакінчене речення»)
    Найцікавішим на уроці для мене...
    Мені запам' яталося...
    Мене здивувало...
    Мені будуть потрібні у житті знання...
— Чи задоволені ви своєю роботою? (Якщо так, поплескайте собі у долоні!)
  2.Етап психологічного супроводу.

Наш урок добіг кінця. Я дуже рада, що веселий і гарний настрій зберігся до кінця уроку. І  за вашу хорошу роботу хочу вам зробити подарунок. А який – відгадайте.
     Загадка.
Її не можна купити, ані попросити, ані вкрасти, бо вона- це цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від щирого серця. Що це? ( Посмішка ).











                     
  
                       





                                                                                                                                                               







Комментариев нет:

Отправить комментарий